RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Możnakorzystać z gotowych pędzli lub tworzyć pędzle niestandardowe.Większościpędzli używa się w ten sam sposób: należy wybrać końcówkę, określić kolor farby,a następnie malować, przeciągając myszą.Przeznaczenie i funkcjeposzczególnych pędzli są jednak różne.Po wybraniu pędzla można określić kolor farby i tryb scalania.Tryby scalaniaokreślają, w jaki sposób aktualny kolor farby będzie się mieszał z kolorami natworzonym lub edytowanym obrazku.Scalanie kolorów polega na mieszaniukoloru zródłowego z kolorem bazowym, co daje kolor wynikowy.Malowanie obrazkówObrazki można tworzyć za pomocą narzędzi pędzla i narzędzi kształtu.Narzędziakształtu służą do tworzenia kwadratów, prostokątów, elips, wielokątów i linii.Narzędzia pędzla umożliwiają rysowanie i malowanie akwarelami, pastelamiolejnymi, flamastrami, kredą, kredkami i ołówkami.Można również kopiowaćpociągnięcia pędzla, wykorzystać funkcje symetrii i zawijasów do malowaniasymetrycznego, tworzenia splotów, wiązek i okręgów, a także rozpylić listęobrazków.Wypełnianie obrazkówObiekty znajdujące się na obrazku można wypełniać, korzystając z kolorów,tekstur, map bitowych i deseni.Dostępnych jest pięć typów wypełnień: jednolite,tonalne, mapą bitową, teksturą i gradientowe.Wypełnienie jednolite umożliwiawypełnianie obiektów i obrazków jednym kolorem.Wypełnienia tonalne tworząprzejście od jednego koloru do drugiego poprzez koncentryczne kwadraty, stożki,linie, prostokąty lub desenie radialne.Wypełnienia mapą bitową umożliwiająużycie mapy bitowej do wypełnienia obiektu lub obrazka.Wypełnienia teksturąumożliwiają wypełnianie obiektów przy użyciu matematycznie generowanychMalowanie, wypełnianie i edycja obrazków 147 obrazków o zmiennych parametrach.Wypełnienia gradientowe służą dowypełniania obiektów i obrazków kolorami, które zanikają w zależności odkształtu lub typu wypełnianego obszaru.Edycja obrazkówKolory elementów obrazka można precyzyjnie dopasować za pomocą narzędzi doedycji obrazków.Narzędzia te pozwalają także stosować różne efekty.Możnasmużyć, rozmazywać i mieszać farby, rozjaśniać i przyciemniać obrazki, zwiększaći zmniejszać nasycenie elementów obrazka, a także dostosować barwę obrazka.Można również cofnąć wykonane czynności edycyjne za pomocą narzędzi cofania.Wybór pędzla i trybu scalaniaPrzed tworzeniem i edycją obrazków należy wybrać pędzel i tryb scalania.Wyglądpociągnięć pędzla na obrazku zależy od wybranego pędzla.Można wybrać gotowypędzel lub utworzyć pędzel niestandardowy.Kolor pociągnięć pędzla na obrazkuzależy od wybranego trybu scalania.Tryby scalania (zwane również trybamimalowania) umożliwiają sterowanie sposobem, w jaki aktualny kolor farby mieszasię z kolorem bazowym.Tworzenie pędzla niestandardowegoZarówno w przypadku wybrania gotowego pędzla, jak i utworzenia pędzlaniestandardowego możliwe jest dostosowanie jego ustawień w celu uzyskaniaróżnych pociągnięć farby.Można dostosować typ i końcówkę pędzla, zmienićteksturę oraz atrybuty dotknięć i pociągnięć.Wybór końcówkiWygląd pociągnięć pędzla na obrazku można zmienić, dopasowując wielkość,kształt, spłaszczenie, przezroczystość i krawędz końcówki pędzla.Podstawoweelementy sterujące końcówki są dostępne na pasku właściwości narzędzi pędzla.Bardziej zaawansowane opcje umożliwiające dostosowanie końcówki znajdują sięw oknie dokowanym Ustawienia pędzla.Można również utworzyć końcówkęw na bazie wybranego obszaru obrazka.Dodawanie tekstury do pociągnięć pędzlaMożna dostosować teksturę pędzla w celu uzyskania niepowtarzalnych efektówwzdłuż całego pociągnięcia pędzla, na jego krawędzi lub wzdłuż i na krawędzipociągnięcia.Można również sterować szybkością utraty farby w akwarelachużywanych do malowania obrazka.Elementy sterujące tekstury pędzla dlawszystkich narzędzi pędzla są dostępne w oknie dokowanym Ustawienia pędzla.148 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 4 Dostosowywanie atrybutów dotknięć i pociągnięćUstawiając atrybuty dotknięć i pociągnięć dla poszczególnych narzędzi pędzla,można naśladować rozmaite style artystyczne.Można określić liczbę dotknięćw pociągnięciu pędzla, rozłożenie dotknięć w pociągnięciu, a także sposóbrozprowadzania koloru w pociągnięciu.Korzystając z narzędzi  Malowanie , Efekt i  Klonowanie , można dostosować sposób zachowania pociągnięć pędzla,a także określić ich wyrównanie krawędzi, wygładzanie i zanikanie.Tworzenie końcówki pędzlaMożna wybrać gotową końcówkę pędzla lub utworzyć końcówkę niestandardowąprzy użyciu okna dokowanego Ustawienia pędzla.Można również zastosowaćnarzędzia maski do utworzenia własnej końcówki na bazie zaznaczonego obszaruobrazka.Do tła obrazkazastosowano różnepociągnięcia pędzlaz dostosowanymikońcówkami.Aby utworzyć końcówkę pędzla:1 Otwórz paletę wysuwaną  Pędzel i uaktywnij narzędzie  Malowanie.2 Na pasku właściwości otwórz selektor narzędzi pędzla i wybierz odpowiednienarzędzie.3 Otwórz selektor kształtu końcówki i wybierz końcówkę.Aby uzyskać dostęp do narzędzi pędzla, można również otworzyć oknodokowane Zrodki artystyczne.Malowanie, wypełnianie i edycja obrazków 149 Aby dostosować końcówkę pędzla:1 Wykonaj czynności od 1 do 3 z poprzedniej procedury.2 Z menu Okno wybierz polecenie Dokery i wskaż polecenie Ustawieniapędzla.3 Przesuń suwak  Rozmiar , aby ustawić rozmiar końcówki.4 Kliknij strzałkę na pasku  Właściwości końcówki.5 Wpisz odpowiednie wartości w wybranych polach: Przezroczystość  aby określić przezroczystość farby (czyli stopieńwidoczności tego, co znajduje się pod nią).Można wpisać wartość od 0 do99. Obrót  aby obrócić końcówkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.Można wpisać wartość od 0 do 360. Spłaszczenie  aby nadać końcówce mniej lub bardziej płaski kształt.Można wpisać wartość od 0 do 99. Miękka krawędz  aby farba zanikała na krawędziach końcówki.Możnawpisać wartość od 0 do 100.Aby ustawić dowolną wartość danego parametru, można również kliknąć ,a następnie przeciągnąć myszą [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wblaskucienia.xlx.pl