RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W pierwszej dłoni po lewej trzyma dzwonek, w środkowej - czaszkę napełnionąkrwią, w ostatniej - bębenek.Jego Małżonka to bogini Padmakrodhiśwari, oplatająca się wokół niego.Prawą ręką otacza mu szyję, lewą podtyka pod usta czaszkę pełną krwi.Te złączone w uściskupostacie Jab-Jum z twojego wywodzą się mózgu i objawiają się teraz, tutaj, tobie.Dlatego nie trwóżsię ich! Nie lękaj się ich! Nie wpadaj w panikę! Wzbudz w sobie ufność! Rozpoznaj w nich formę twegoumysłu! Tym bóstwem jest twój własny Yidam, przeto nie obawiaj się go! Nie poddawaj się panice! Wistocie jest to Jab-Jum Buddy Amitabhy, przeto oddaj mu hołd! Ze zrozumieniem przychodziwyzwolenie!"Po tym wezwaniu i rozpoznaniu go jako Yidama zmarły rozpłynie się w niedwoistości i stanie sięBuddą - albo też, jeżeli pomimo tego pouczenia złe skłonności wezmą górę i pociągną go wstecz, także poczuje strach, wpadnie w panikę i zacznie uciekać nie rozpoznawszy Yidama - to dwunastegodnia ukażą mu się krwiożercze bóstwa z rodziny Karma 13, w towarzystwie bogiń Kauri 14, Piśaczi 15 iinnych potężnych jogiń.Nie rozpoznawszy ich poczuje strach.Oto pouczenie.Wezwać zmarłego poimieniu i przemówić doń tak:"Szlachetny synu, słuchaj uważnie! Oto gdy nadszedł dwunasty dzień, pojawia się przed tobąkrwiożerczy Budda z rodziny Karma, imieniem Karmaheruka.Jego ciało jest barwy ciemnozielonej;ma on trzy oblicza, sześcioro ramion i cztery szeroko rozstawione nogi.Twarz po prawej jest biała, polewej - czerwona, środkowa zaś - zielona; jej majestat budzi lęk.W pierwszej dłoni po prawej trzymamiecz, w środkowej - khatwangę, w ostatniej pałkę.W pierwszej dłoni po lewej ma dzwonek, wśrodkowej - puchar z czaszki, w ostatniej zaś - lemiesz.Jego Małżonka to bogini Karmakrodhiśwari,opleciona wokół niego.Prawą ręką obejmuje jego szyję, lewą zaś podtyka pod usta czaszkę pełną21 krwi.Te złączone w uścisku postacie Jab-Jum z twojego wywodzą się mózgu, z jego północnej strony,i teraz ukazują ci się tutaj.Dlatego nie trwóż się ich! Nie lękaj się ich! Nie żyw ku nim gniewu!Rozpoznaj w nich formę twego umysłu! Tym bóstwem jest twój Yidam, przeto nie obawiaj się go! Wistocie jest to Jab-Jum Buddy Amoghasiddhi.Oddaj mu kornie cześć! Ze zrozumieniem przychodziwyzwolenie!"Po tym wezwaniu i rozpoznaniu go jako Yidama zmarły rozpłynie się w niedwoistości i stanie sięBuddą.Rozpoznawszy, dzięki pouczeniom guru, we wszystkich tych postaciach zręczną grę własnegoumysłu - osiągnie wyzwolenie, podobnie jak wyzwala się ten, kto spostrzega, że lew jest tylkowypchaną skórą.Otóż ten, komu istota tego wszystkiego nie jawi się jako wypchany lew, odczuwatrwogę i panikę; podobnie człowiek, pouczony co do takiego stanu rzeczy, rozpoznaje ową ukrytąskazę i wyzbywa się strachu.Wszelako tutaj, gdy pojawiają się przed nim z obszarów podobnychniebiosom krwiożercze bóstwa o wielkich postaciach i grubych członkach, na pewno owładną nim lęk ipanika.Skoro tylko jednak otrzyma pouczenie, rozpoznaje w nich własne swoje emanacje i własnegoYidama, toteż jasne światło uprzednich medytacji oraz jasne światło, jakie pózniej samoistnie się wnim rodzi, łączą się z sobą niby matka z synem.Własne światło pomaga mu w samowyzwoleniu; jestto dlań jakby spotkanie z kimś od dawna znanym.Własny umysł i własne światło dająsamowyzwolenie.Jeśli jednak nie otrzyma on pouczeń, to choćby był człowiekiem zacnym, zawróci stąd i wpadnie wbłędne kolisko samsary.Pojawi się przed nim osiem rozezlonych bogiń Kauri i tłum czarownic 16 o różnych, straszliwychtwarzach; wyłonią się one z jego własnego mózgu.Oto pouczenie.[Trzeba] zawołać zmarłego poimieniu i przemówić doń tak:"Szlachetny synu, słuchaj uważnie! Oto Pojawia się przed tobą osiem strasznych bogiń Kauri;wychodzą one z twego własnego mózgu.Nie bój się ich! Ze wschodniej strony twego mózgu wyłaniasię biała Kauri: w prawej ręce trzyma trupa niby pałkę, w lewej - czaszkę pełną krwi [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wblaskucienia.xlx.pl