[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.ROZDZIAA 61Czasy współczesneWenecjaTom był nieprzytomny tak długo, że nie jest w stanie określić, ile czasu jestprzetrzymywany.Z pewnością dobę.A może dłużej.Znacznie dłużej.Ma wrażenie, że utracił zdolność oceny rzeczywistości.Nie wie, czy jest dzień, czy noc.Czy stoi, czy leży.Czy oślepł, czy tylko wciąż ma bandaż na oczach.Chwilami nie potrafinawet stwierdzić, czy wciąż śpi, czy już się obudził.W jego mózgu jak klatki filmu przesuwają się kolejne obrazy: Zabójstwo Moniki Vidic.Zabójstwa w Disneylandzie.Zmierć Antonia Pavarottiego.W każdej scenie występują ci samiaktorzy pierwszoplanowi: Vito Carvalho, Valentina Morassi i Lars Bale.Postaciedrugoplanowe też są dobrze znane: Tina Ricci, Mera Teale, Sylvio Montesano i AlfieGiordano.Wszystko mu się miesza.W otępionym narkotykami umyśle wątki splatają się ze sobą,tworząc przedziwne kombinacje.Vito jako najwyższy kapłan satanistów.Giordano jakozabójca Antonia Pavarottiego.Valentina Morassi jako sekretna właścicielka Bram Piekła.Tak właśnie działają narkotyki.Rozszerzają umysł, pozwalają spojrzeć na świat inaczej, alepo drodze powodują kompletny chaos.Choć Tom nie jest w stanie dokładnie określić, jak długo jest przetrzymywany, to jednakzdaje sobie sprawę, że chodzi raczej o dniniż godziny.Wie, ponieważ zaczyna nabierać odporności na substancję, którą mupodają.Przerwy między kompletnym zanurzeniem w narkotyczne wizje i stopniowympowrotem do rzeczywistości robią się coraz krótsze.Ktokolwiek szprycuje go tymi prochami,najwyrazniej przeoczył właściwości ludzkiego organizmu.Porywacze wracają.Wbijają kolejną igłę w udo Toma.Tym razem nie odpływa takszybko, jak wcześniej.Wielka, czarna fala nadciąga z obrzeży jego umysłu.Wkrótce ogarniego całego.Ciśnie nim o dno.Wciągnie pod wodę.Pozostawi go nieprzytomnego na dalekimbrzegu.W głowie znowu pojawiają się filmy.I znowu wszystko się miesza - sataniści w srebrnychkapturach, oddający cześć Bramom Piekła.Tylko tym razem film nie rozgrywa się weWłoszech.Ameryka Południowa.Z jakiegoś niezrozumiałego powodu reżyser w mózguToma umieszcza akcję w Wenezueli.Fala nadciąga.Coraz bliżej.Jeszcze chwila.Wenezuela.Zapamiętuje to słowo.Wenezuela.Mała Wenecja.I wtedy uderza w niego czarna ściana.Rozbija w pył wszystkie myśli.Wciąga wbezdenną, ciemną otchłań.ROZDZIAA 62Czasy współczesne, 2 czerwcaKomenda główna żandarmeriiVito Carvalho już od dawna nie musiał z żadnego powodu rozpętywać takiego piekłajak dziś.Wenecja miała być spokojnąprzystanią na starość, a nie szaloną przejażdżką po rwącej rzece, usianej wszędzieskałami satanizmu i rytualnych morderstw.Porucznik Francesca Totti w jego imieniu rzuciła się z pazurami na Watykan z takązajadłością, że Vito wątpi, żeby święty Piotr kiedykolwiek wpuścił ją do nieba.Natychmiastpo tym, jak przerwano ich rozmowę z ojcem Giordano, Vito kazał jej wysłać po niego oddziałżandarmerii z Rzymu.Nie obyło się bez problemów.Watykanu i papieża strzeże GwardiaSzwajcarska, która wykorzystuje każdą okazję, żeby podkreślić, że Stato della Citt delVaticano jest nie tylko niepodległym państwem-miastem, ale przede wszystkim nie podlegajurysdykcji Włoch - innymi słowy, odznaki i nakazy wydane przez włoski wymiarsprawiedliwości nie mają za murami Watykanu żadnego znaczenia.Carabinieri potrafiąjednak być bardzo przekonujący.Spędziwszy cały dzień na racjonalnych negocjacjach,przeszli do ukrytych grózb.Po ukrytych nastąpiły grozby otwarte.W rezultacie ojciec AlfredoGiordano został zwolniony i za kilka minut miał się pojawić w komendzie głównejżandarmerii w Wenecji.Oczekując na przybycie Alfiego, Vito nakazał Valentinie wyciągnąć od FBI wszystkiemożliwe informacje o Larsie Bale'u i jego kalifornijskiej sekcie.Rocco Baldoni tymczasemniestrudzenie zadręcza wszystkie wydziały policji do spraw sztuki z całego świata wposzukiwaniu śladów Tabliczek z Atmanty [ Pobierz całość w formacie PDF ]