RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Adidas Polska (www.adidas.com) jest jednym z przedsiÄ™biorstw, które realizuje zamówieniaonline.Internetowy System ObsÅ‚ugi Klienta (ISOK) przyjmujÄ…c zamówienie przekazuje jebezpoÅ›rednio do systemu produkcyjnego, gdzie zostaje ono zrealizowane.Już nastÄ™pnego dniatowar jest dostarczany do odbiorcy, a fakturÄ™ przesyÅ‚a siÄ™ drogÄ… elektronicznÄ….Wdrożenie toznacznie przyspieszyÅ‚o pracÄ™ kanałów dystrybucji i obecnie obejmuje znaczna wiÄ™kszośćwszystkich zamówieÅ„.Sprzedaż za pomocÄ… Internetu do użytkownika koÅ„cowego wymaga zupeÅ‚nie innego podejÅ›cia niżw tradycyjnym systemie sprzedaży.WystÄ™pujÄ… podobieÅ„stwa do sprzedaży wysyÅ‚kowej tzn.niewystÄ™puje osobisty kontakt ze sprzedawcÄ… oraz natychmiastowa pÅ‚atność za produkt.Poszukiwania produktu przez klienta na rynku tradycyjnym sÄ… czasochÅ‚onne i obejmujÄ… niewielkÄ…jego część.Wybór czÄ™sto pada na firmy znane, których budżet reklamowy nieraz przerasta obrotyfirm konkurencyjnych.W tym przypadku maÅ‚e i Å›rednie firmy pozostajÄ… w cieniu i nie majÄ… szansprzebicia.Odmiennie wyglÄ…da handel elektroniczny.Tutaj ważnÄ… rolÄ™ odgrywa atrakcyjnośćoferty.IstniejÄ…cy agenci sprzedaży i systemy wyszukujÄ…ce nie zważajÄ…c na internetowe banerywyszukujÄ… oferty wyróżniajÄ…ce siÄ™ najniższÄ… cenÄ… i wysokÄ… jakoÅ›ciÄ….W interesie producenta jest,zatem, aby odnalezć witryny przedstawiajÄ…ce ofertÄ™ rynkowÄ… i zarejestrować tam swój produkt.Uczestnicy ecommerce majÄ… możliwość zaoferowania klientom wiÄ™kszych korzyÅ›ciekonomicznych i dogodnoÅ›ci zakupu, lepszej zarówno pod wzglÄ™dem jakoÅ›ciowym i iloÅ›ciowyminformacji, a także znacznie bogatszych form komunikacji.Ecommerce oznacza dlaprzedsiÄ™biorstwa możliwość wykorzystania nowoczesnych metod komunikacji z klientem.Interaktywny charakter Internetu zmusza przedsiÄ™biorstwa do tworzenia indywidualnych przekazów, czyli personalizacji witryn WWW.Za pomocÄ… takich technologii jak cookies możliwejest rozpoznanie klienta i traktowanie go w odmienny sposób.Wprowadzone wczeÅ›niej przezklienta dane pozwalajÄ… na zwracanie siÄ™ do niego po imieniu, a na podstawie historii jego zakupówmożna zaproponować odpowiednie pozycje z oferty przedsiÄ™biorstwa.Dodatkowo informacjepochodzÄ…ce z dziaÅ‚alnoÅ›ci ecommerce stanowiÄ… bardzo bogatÄ… bazÄ™ dla badaÅ„ marketingowychi dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych.Amazon na przykÅ‚ad wykorzystuje rejestr historii zakupówposzczególnych klientów do indywidualnych dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych.Tak wysoka troska o klientanie wiąże siÄ™ bynajmniej z ogromnymi kosztami ponoszonymi na analizÄ™ indywidualnych potrzebi preferencji.Wszystko odbywa siÄ™ automatycznie.WybierajÄ…c książkÄ™ z jednego z wielu działówsystem rejestruje tÄ™ czynność i na jej podstawie wysyÅ‚a treÅ›ci reklamowe dotyczÄ…ce pozycjio podobnej tematyce.Podobnym przykÅ‚adem jest Levi s wykorzystujÄ…cy system AndromediaLikeMinds.Pozwala on na Å›ledzenie zachowania siÄ™ konsumentów oglÄ…dajÄ…cych stronyinternetowe tej firmy uwzglÄ™dniajÄ…c takie czynniki jak ilość wejść na stronÄ™ oraz czas spÄ™dzonyw poszczególnych obszarach tematycznych serwisu.Statystyki wykazujÄ… jednak, że nie wszyscy uczestnicy ecommerce wykorzystujÄ… te możliwoÅ›ci.WedÅ‚ug raportu "Evaluating the "Sticky Factor of Ecommerce Sites · tylko 16% badanychw USA sklepów wysyÅ‚a podziÄ™kowania swoim klientom za zrobione zakupy, jedynie 2% z nichwykorzystuje techniki typu cookies w celu personalizacji przekazu, a ponad 75% wiadomoÅ›ciwysyÅ‚anych do firm nie spotyka siÄ™ z żadnÄ… reakcjÄ….O sytuacji w Polsce wolÄ™ nic nie pisać.Bardzo ważnym czynnikiem w sprzedaży internetowej jest informacja.Stanowi ona wartośćdodanÄ… i wzmacnia produkt.Ponadto może siÄ™ ona stać produktem samym w sobie i zapewnićwysokie profity firmie, która wie jak jÄ… wykorzystać.DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem jest Portal Yahoo!.Wartość tej firmy wzrosÅ‚a w ciÄ…gu 2 lat z 400 milionów do 5 miliardów dolarów.Istnieje wieleprzedsiÄ™biorstw dziaÅ‚ajÄ…cych w Internecie, które czerpiÄ… zyski ze sprzedaży informacji bÄ…dzmiejsca reklamowanego, którego wartość wzrasta wÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki zamieszczeniu interesujÄ…cychtreÅ›ci.Istnieje bardzo sÅ‚ynne powiedzenie o dziaÅ‚alnoÅ›ci ecommerce   Content is The King.Wynika to z prostej zasady, że Internauci dużo częściej poszukujÄ… w sieci informacji i danych natemat produktów, a nie bezpoÅ›rednio producentów.ZapewniajÄ…c, wiÄ™c odpowiedniÄ… treść nastronie dużo Å‚atwiej jest przyciÄ…gnąć Internautów i zdobyć ich lojalność.Ecommerce na Å›wiecie.Badania NFO Interactive przeprowadzone na próbie 1979 klientów sklepów internetowychwykazaÅ‚y, iż 24% spoÅ›ród respondentów uważa, że zakupy online zdominujÄ… tradycyjne wycieczkido sklepu.Badania Deloitte Consulting mówiÄ…, że w roku 2002 dochody z dziaÅ‚alnoÅ›ci ecommerceosiÄ…gnÄ… poziom 1,1 tryliona dolarów [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wblaskucienia.xlx.pl