[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Mamy nową metaforę : "chrześcijanin europejski".Należy pamiętać , że chrześcijaństwo na skutek błędów filozoficznych podzielone i że leży u podstaw dwóch różnych cywilizacji, a historia dowodzi że historia i protestantyzm są właśnie podatne na zawłaszczanie przez utopizm.Czasy współczesne oddychają utopią socjalizmu, jego dwie kolektywistyczne odmiany : komunizm i nacjonalizm- faszyzm, nie sprawdziły się eksperymentalnie, ale na placu boju o świetlana przyszłość ludzkości pozostał socliberalizm z charakterystyczną dla wszelkiego socjalizmu ideą internacjonalizmu.dziś wyraża się ona w idei interkomunizmu.To słowo jakoś wstydliwie przemilczano, a to słowo kiedyś funkcjonowało, kiedy tzw.rewizjoniści w 1968 roku, jako tym szczycie, podjęli krytykę marksizmu moskiewskiego , tego na modłę stalinowską.To był właśnie eurokomunizm i tam właśnie powiedziano , że nie trzeba być marksistą , żeby być eurokomunistą.A więc jest internacjonalizm w postaci eurokomunizmu a ostatecznie globalizmu, mundializmu , a więc jakiejś super cywilizacji.Liberalizm, jak każdy socjalizm uwodzi człowieka kombinacją nadziei i terroru.Za nadzieję płaci się cenę zgody na terror.Nadzieja to miraż nieograniczonej konsumpcji materialnej.Terror to już co prawda nie obóz koncentracyjny , ale demokratycznie przegłosowana aborcja , sterylizacja , eutanazja, propaganda , która cenzuruje dyskurs społeczny, według nowej metody tzw.politycznej poprawności.Jesteśmy świadkami rodzenia się kolejnej utopistycznej "urałowniłowki" narodów, po stalinowskiej i hitlerowskiej."urałowniłowka" narodów , a dzieje się to wbrew obiektywnej rzeczy i wbrew doświadczeniu historycznemu, które pouczają , że wyznawca utopizmu składa swą nadzieję w niewłaściwym depozycie.Nie jesteśmy skazani na "lewiatana utopizmu", bo nasze działanie jest obrazem naszej wiedzy o świecie, wyrazem naszej woli doskonalenia świata , z czego wynika ze celowość naszego działania zależy od prawdziwości wiedzy, a więc tylko fałsz i błąd spychają nas na manowce utopizmu , bądźmy więc dobrej myśli.Prof.Henryk Kiereś [ Pobierz całość w formacie PDF ]