RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pamiętaj o tym, że w zależności od twoich religijnych przekonań możesz zwrócić się do każdej wyższej istoty za pomocą dowolnego imienia.Spójrz na własne duchowe centrum, które opiera się na twojej własnej duchowej praktyce.Gdy odwrócisz uwagę świadomości od ciągłego przepływu myśli i skierujesz ją na swoje głębokie, wewnętrzne jestestwo, wtedy możesz podnieść poziom kreatywnej energii służącej manifestacji.Drugi krok: Podnoszenie poziomu energii (mana)Polinezyjczycy zauważyli, iż między ogólną energią siły życiowej (energią ki), którą odbieramy i wykorzystujemy dla naszych ogólnych funkcji organizmu, oraz szczególną energią, którą wysyłamy w świat na poziomie mentalnym, w celu urzeczywistnienia planów, istnieje delikatna, lecz istotna różnica.Hawajczycy tę specjalną siłę manifestacji nazywają mana.Pamiętasz może, że poprzednio na określenie przodków polinezyjskiej cywilizacji wybraliśmy starsze określenie Manahuna, a nie popularne, trochę zmienione Menehune, którego używa nasze społeczeństwo.w tej pierwotnej nazwie znajdujemy zjednoczone dwa słowa: mana i huna.Dzięki temu możemy stwierdzić, jakie znaczenie ma mana w tradycji huny.Badania przeprowadzone w Princeton oraz inne liczne, podobne eksperymenty udowodniły, iż istnieje jeszcze dokładnie nie zmierzona energia, którą wypromieniowuje ludzka świadomość.Może ona zmienić mentalne i materialne zdarzenia występujące poza fizycznym ciałem człowieka, który wypromieniowuje tę energię.Naukowcy nie ustalili jeszcze słowa określającego tę inteligentną energię, pomimo iż jej istnienie zostało już udowodnione.Dlatego też przyjmujemy dawne słowo mana, które oznacza ten energetyczny fenomen, ponieważ kahuni są największymi ekspertami, jeśli chodzi o znajomość istoty i sensowne wykorzystywanie tej energii.¨Najlepsza definicja many w działaniu to: „Mana jest kodowanym energetycznym promieniowaniem, które posiada moc wpływania na mentalne i materialne zdarzenia w świecie zewnętrznym odpowiednio do zamiarów osoby wysyłającej to promieniowanie”.Jedyne rozszerzenie tej definicji, które - miejmy nadzieję - zostanie rozpowszechnione, gdy współczesna nauka dokładniej zbada fenomen many, to włączenie wewnętrznych oddziaływań, które wywiera mana na umysł i ciało osoby wysyłającej to promieniowanie.Na przykład podczas medycznej terapii zamiar pacjenta, polegający na uzdrowieniu się, za pośrednictwem wysyłania many pozytywnie wpływa na jego własne fizyczne możliwości.Jeśli wypromieniowujemy ogólny zamiar pozostawania w dobrym zdrowiu fizycznym i mentalnym, wtedy w naturalny sposób gromadzimy określoną ilość many i regularnie używamy jej w codziennym życiu.Jak już mówiliśmy, ścieżka huny nie wyprowadza nas poza codzienne życie, lecz jest raczej celowym wzmocnieniem i świadomym zmienieniem orientacji w stosunku do dotychczasowego kształtowania przez nas naszego życia.Często zadawane jest pytanie, na czym według huny polega różnica między energią ki i mana.Energia ki znajduje się wszędzie w uniwer-sum.Jest ona ogólną siłą życiową, która utrzymuje nasz fizyczny byt i ożywia system ekologiczny naszej planety.w pewnym sensie jest ona materiałem napędowym żywego świata.Natomiast mana odnosi się do energii ki, którą wysyła nasz umysł, aby w świecie zewnętrznym urzeczywistnić nasze zamiary.Prawdopodobnie Serge King, jako jeden z ha-wajskich naukowców, najlepiej sformułował tę definicję, mówiąc, iż mana jest tym, za pomocą czego duch wpływa na materię.Oddechowa mana: Przyrost energii: pikopikoPiko jest podstawowym polinezyjskim wyrażeniem oznaczającym centrum siły.Zanim misjonarze przybyli na Hawaje, w tradycji kahunów znano trzy podstawowe centra siły w energetycznym ciele Ku.Energia ki najskuteczniej przepływa przez punkt znajdujący się na szczycie czaszki (piko po'o) i jest gromadzona w rejonie leżącym poniżej pępka (piko waena).Trzecie centrum to centrum seksualne (lub piko am'i).¨Pierwotna technika huny służąca podnoszeniu poziomu energii została bardzo trafnie nazwana pikopiko.Oznacza to, że na zmianę koncentrujemy się na tych dwóch podstawowych centrach energetycznych ciała.Oddech pikopiko służy podwójnemu celowi: po pierwsze pogłębiamy nasz oddech oraz postrzeganie naszego poszerzonego ciała energetycznego; po drugie, znacznie podnosimy poziom many za pomocą jasnego koncentrowania świadomego umysłu na określonych rejonach ciała.Ćwiczenie pikopikoUsiądź ze skrzyżowanymi nogami lub na krześle.Uświadom sobie swój oddech, bicie serca i całą fizyczną egzystencję.Wdychając powoli i świadomie powietrze przez nos, skoncentruj swoją uwagę na szczycie głowy (piko po'o) i pobieraj energię ki z ogólnego pola aka, które cię otacza, i gromadź ją w swoim osobistym systemie energetycznym (ku).Podczas świadomego wykonywania wydechu przez nos przesuń swoją świadomość na dół, do centrum leżącego poniżej pępka (piko waena) i zmagazynuj energię ki głęboko we wnętrzu tego rejonu ciała Ku.Kontynuuj ten sposób oddychania, przy czym podczas wdechu koncentruj uwagę na szczycie głowy, natomiast w czasie wydechu na punkcie położonym poniżej pępka.Jeżeli chcesz, przy każdym wydechu możesz powtarzać następujące zdanie: „Gromadzę dodatkową manę”.Szybko zauważysz, że jest to bardzo przyjemne doświadczenie! Kluczem do sukcesu jest świadomość całego swojego ciała w danej chwili, podczas całego ćwiczenia oddechowego.Jeśli stracisz tę świadomość, powinieneś powrócić do początku i zacząć od pierwszego kroku, przywrócić integrację Ku i Lono, po czym ponownie przejść do pikopiko.Na początku wielu może z niedowierzaniem przyjmie myśl, iż gdzieś na zewnątrz istnieje niewidzialna energia, z którą można nawiązać kontakt i sprowadzić do swojego ciała.Nie musisz od razu akceptować wszystkiego, o czym czytasz w tej książce.Pamiętaj, iż wiedza huny jest nadzwyczaj pragmatyczna - twoją rzeczywistością jest to, co naprawdę odczuwasz i co możesz odebrać za pomocą swoich zmysłów i świadomości [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wblaskucienia.xlx.pl