[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pytanie: Czyż Chrystus mówi gdziekolwiek o czymÅ› podobnym?' BÄ™dÄ…c podobnej azbestowi natury", jak to niedawno powiedziaÅ‚ wyraziÅ›cie a ogniÅ›ciewspółczesny angielski Tertulian.Odpowiedz: Tak jest; każdy uczony okultysta, a nawet kabaÅ‚ista powtórzy wam to samo.Chrystus,a w każdym razie czwarta Ewangelia mówi o reinkarnacji, jak i o unicestwieniu osobowoÅ›ci, jeÅ›li tylkopominąć martwÄ… literÄ™, a wziąć pod uwagÄ™ ducha i ezoteryczne znaczenie słów przypowieÅ›ci.Przypomnijcie sobie pierwszy i drugi werset 15 rozdziaÅ‚u Ewangelii Å›w.Jana.O czymże to mówi taprzypowieść, jeÅ›li nie o wyższej trójcy.czy triadzie w czÅ‚owieku? Atman to uprawiajÄ…cy winoroÅ›l;duchowa jazÅ„ lub buddhi (Christós) to krzew winny", a zwierzÄ™ca, żywotna dusza to latoroÅ›l". Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest tym, który go uprawia.KażdÄ… latoroÅ›l,która we Mnie nie przynosi owocu, odcina f.).Podobnie jak latoroÅ›l nie może przynosić owocu samaz siebie jeÅ›li nie trwa w winnym krzewie tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie bÄ™dziecie.Jajestem krzewem winnym, wy latoroÅ›lami.(.) Ten, kto we mnie nie trwa, zostanie wyrzucony jakwinna latoroÅ›l i uschnie, l zbiera siÄ™ jÄ…, i wrzuca do ognia, i pÅ‚onie'*.TÅ‚umaczymy to tak: nie wierzÄ…c w ognie piekielne, które teologowie widzÄ… w niedomówionejgrozbie skierowanej do latoroÅ›li", mówimy, iż uprawiajÄ…cy winoroÅ›l to Atman, symbol i wyraznieskoÅ„czonego i bezosobowego wszechducha", krzew winny" zaÅ› to dusza duchowa, Christós wnas; każda latoroÅ›l" przedstawia natomiast nowÄ… inkarnacjÄ™, czyli osobowość.Pytanie: Ale jakież macie dowody dla poparcia tak dowolnego tÅ‚umaczenia?* W wielu naszych tÅ‚umaczeniach jest: i palić siÄ™ bÄ™dzie", lecz Å›ciÅ›le wedle tekstu oryginaÅ‚u jest:.iplonie"; zmienia to symbolikÄ™ (przyp.tÅ‚um.}." Podczas misteriów hierofant Ojciec" sadziÅ‚ szczep winny.Do każdego symbolu istnieje 7kluczy.Ten.który odsÅ‚aniaÅ‚ ZwiatÅ‚ość, byÅ‚ zawsze zwany Ojcem".Odpowiedz: Ogólna, wszÄ™dzie powtarzajÄ…ca siÄ™ symbolika jest gwarancjÄ… Å›cisÅ‚oÅ›ci tÅ‚umaczenia tdowodem, że nasza interpretacja bynajmniej nie jest dowolna.Hermes mówi o Bogu", iż zasadziÅ‚winnicÄ™", czyli stworzyÅ‚ ludzkość.W kabale siÄ™ wspomina, iż: Odwieczny" lub: Ten ° podÅ‚użnymObliczu" sadzi winnicÄ™, znów symbol ludzkoÅ›ci; a krzew winny oznacza %7Å‚ycie.Przedstawia siÄ™ wiÄ™cducha, Króla Mesjasza" piorÄ…cego swe szaty w winie, zesÅ‚anym czy pochodzÄ…cym z góry, odpoczÄ…tku Å›wiata.(ZoharKL, 10) A Król M e -sjasz" to jazÅ„ oczyszczona przez owo pranie swejodzieży" (czyli osobowoÅ›ci, w kolejnych wcieleniach) w winie z góry, czyli buddhi.Adam, lub A-dam to krew".%7Å‚ycie ciaÅ‚a jest we krwi {nefesz dusza, Leviticus XVII).A Adam-Kadmon jest to Jedno-rodzony lub Pierworodny.Noe sadzi również winnicÄ™ alegorycznie kolebkÄ™ czy gniazdo przyszÅ‚ejludzkoÅ›ci.DziÄ™ki przyjÄ™ciu tego samego jÄ™zyka symbolicznego znajdujemy odtworzenie tej alegorii wCodex Nazaraeus (tom III).Siedem szczepów winnych siÄ™ rodzi (co wyobraża naszych 7 ras z ichsiedmiu Zbawicielami tub Mistrzami na poziomie Buddy) i wyÅ‚aniajÄ… siÄ™ z lukubar Zivo a Ferho (lubParcza), a Raba je nawadnia.A gdy bÅ‚ogosÅ‚awieni wzniosÄ… siÄ™ pomiÄ™dzy istoty ZwiatÅ‚oÅ›ci, ujrzÄ… Iawar-Xivo, Pana %7Å‚ywota i najpierwszy Szczep Winny.Te przenoÅ›nie i metafory kabaÅ‚y sÄ… wiÄ™c zupeÅ‚nienaturalnie powtórzone w Ewangelii Å›w.Jana.Nie zapominajmy, iż nawet w tych filozofiach, które nie mówiÄ…, jak my, o siedmiorakiej budowieczÅ‚owieka, przyjÄ™te jest, wymieniajÄ…c jego skÅ‚adniki, nazywać jazÅ„, MyÅ›liciela (lub myÅ›lÄ…cegoczÅ‚owieka) Logosem (SÅ‚owem) lub Synem Duszy i Ducha. Manas jest przybranym synem Króla.iKrólowej." (odpowiedniki ezoteryczne atma i buddhi), mówi dzieÅ‚o okultystyczne.Jest on czÅ‚owiekiem-bogiem" Platona, który rozkrzyżowujesiebie na krzyżu Przestrzeni (czyli w czasie trwania cyklu życia) dla odkupienia Materii.A dokonaćtego może wcielajÄ…c siÄ™ ciÄ…gle od nowa i prowadzÄ…c ludzkość ku doskonaÅ‚oÅ›ci, a tym samymprzygotowujÄ…c miejsce i umożliwiajÄ…c rozwój niższych form w coraz wyższe.Nie przestaje w anijednym życiu postÄ™pować, wspinać siÄ™ wzwyż i pomagać w rozwoju caÅ‚ej fizycznej przyrodzie [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]